Jak szybko i skutecznie schudnąć?

0
182
jak szybko i skutecznie schudnąć

Problem wielu osób w dzisiejszym świecie – jak stracić na wadze. Wiele osób zadaje sobie to samo pytanie. Pewnie próbowałeś już wielu skutecznych diet, które obiecały rezultaty w ciągu kilku tygodni czy nawet dni. Nie ma niestety idealnej metody na szybką redukcję wagi. Możesz oczywiście nic nie jeść, ale czy będzie to odpowiednie i zdrowe? Raczej nie, dlatego zastanówmy się jak szybko i skutecznie schudnąć.

Jak szybko i skutecznie schudnąć?

Kluczem do sukcesu są dwa elementy – aktywność fizyczna oraz dieta. I na pewno nie odkrywam tutaj Ameryki i nie ustanawiam nowych praw fizyki. Po prostu musisz spalić więcej kalorii niż przyjmujesz. Jeżeli już kiedyś interesowałeś się tematem odchudzania, to wiesz zapewne, że jeden kilogram tłuszczu, który chcesz spalić, to w przeliczeniu około 7000 kilokalorii. A więc jeżeli chcesz schudnąć ten jeden kilogram, musisz właśnie tyle spalić. Ale ważne jest, żeby przy spalaniu kalorii poprzez wysiłek fizyczny dobrać do tego dietę niskokaloryczną oraz ubogą w tłuszcze. Przyjrzyjmy się tej kombinacji i jak ją najlepiej zastosować w codziennym życiu.

Bilans kaloryczny

Bilans kalorycznyNa wszystkich produktach, które kupujesz w sklepie umieszczona jest tabela kaloryczna. W niej ujęte są wartości odżywcze oraz ilość kalorii, tłuszczu, białka i węglowodanów, które przyjmujesz zjadając dany produkt. Małym drukiem jest również napisane, że te wartości odnoszą się do diety ustalonej na 2000-2200 kcal na dzień. Jest to nasz punkt wyjścia. Ustalenie 2000 kcal na jeden dzień umożliwi Ci odniesienie ile kalorii w ciągu dnia przyjmujesz, a ile spalasz. Jeżeli zatem skomponujesz swoją dietę tak, że dziennie nie będziesz przekraczać wspomnianych 2000 kcal, wystarczy, że poprzez aktywność fizyczną w ciągu dnia spalisz przykładowo 2500 kcal. Twój bilans dzienny wyniesie minus 500 kcal, a od tego już tylko prosta droga do utrzymania takiego trendu. Z jednej strony prosta, z drugiej bardzo długa i kręta.

Nawyki żywieniowe

Nawyki żywienioweZmiana nawyków żywieniowych bowiem jest niezmiernie trudna. Będąc przyzwyczajonym do wypijania jednego piwa dziennie lub zjadania jednej paczki chipsów dodajesz do Twojego bilansu kolejne kilkaset kilokalorii! Tak, pokusa jednego batonika to często nawet około 400 kcal. Porównując to do aktywności fizycznej to jedna godzina spokojnej jazdy na rowerze stacjonarnym! Także w podejmowaniu codziennych decyzji żywieniowych tkwi największa moc sprawcza w naszym odchudzaniu. Musisz unikać kalorii, które nie wniosą nic wartościowego do Twojego dnia. Skoncentrowanie się na daniach niskokalorycznych z dużą zawartością białka pozwolą Ci na stworzenie dań sycących. Oznacza to, że pomiędzy posiłkami będziesz w stanie wytrzymać więcej godzin bez konieczności podjadania słodyczy czy jedzenia śmieciowego. Ważne jest unikanie tłuszczów. To właśnie tłuszcz chcesz spalić. Jeżeli będzie codziennie przyjmował nadmierną ich ilość, to możesz naprawdę mocno trenować, a i tak Twój bilans będzie dodatni i będziesz tyć.

Aktywność fizyczna

Aby uzmysłowić sobie jak ważną rolę odgrywa aktywność fizyczna, musimy spojrzeć na odchudzanie jako proces długotrwały. Nie każdy ma czas i siły na wielogodzinne jeżdżenie na rowerze każdego dnia. Raczej przez pracę i obowiązki czas na sport redukuje się do minimum. Dlatego należy wybierać takie aktywności fizyczne, które skutecznie spalają kalorie. Najlepszym, ale zarazem najtrudniejszym wyborem, są krótkie, interwałowe treningi fitnessowe. Skuteczne, ponieważ w krótkim czasie spalają maksymalną ilość kalorii. W trakcie 30-minutowej sekcji ćwiczeń jesteś w stanie spalić nawet do 1000 kcal. Ale druga strona medalu jest taka, że po takim treningu często będziesz czuł zakwasy w mięśniach. Takie treningi są po prostu bardzo wymagające. Dlatego ujmując odchudzanie z tej perspektywy, dużo łatwiej jest podejmować zdrowe decyzje odnośnie swojego odżywiania, niż nie patrzeć na to co się je i trenować jak szalony. Warto o tym pomyśleć i zastanowić się, jak wygląda to w Twoim przypadku.

Kilka wskazówek, jak można w prosty sposób zwiększyć ilość spalanych kalorii bez konieczności częstszego trenowania. Zastąp samochód rowerem. Często do pracy mamy mniej niż 5 kilometrów. Samochodem dojeżdżamy w przeciągu kilku minut. Rowerem będziemy potrzebować na to około 20 minut. Wprawdzie trwa to dłużej, ale korzyść spalenia około 500 kcal tylko w ramach dojazdu do pracy może okazać się zbawienna. Jeżeli pracujesz w biurze, spróbuj sztucznie wydłużać swoją drogę np. do drukarki. Zrezygnuj z jazdy windą, wybierz schody. To kilka prostych tricków, które ułatwią spalanie kalorii w ciągu dnia. Warto również zainwestować w zegarek, który będzie śledzić Twoją aktywność i liczyć spalone kalorie oraz kroki, które wykonałeś każdego dnia. Jest to również świetna zabawa oraz motywacja do robienia coraz więcej każdego dnia. Odchudzanie długotrwałe jest zdrowe i nie musi być trudne.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here